Extra funkciókért lépj be!

A magyar vásárlóerő a leggyengébb a visegrádi régióban
Ha az európai átlag 100, akkor a magyar vásárlóerő mértéke alig több mint ennek a 38 százaléka. Ez a kvázi jelentős lemaradás a régióban is gyenge szám, ugyanis a lengyelek, de főleg a csehek és a szlovákok is jóval beelőztek minket. Kozák Ákos (GfK Hungária) rövid álláspontja.
Megjelent: 2016. 11. 18. péntek 12:00

KÖVESS MINKET ITT IS!

Hírlevél
A hét legütősebb videói

Érdekel ?

INFORMÁCIÓT KÉREK
Visszahívunk, amikor Neked alkalmas.
kozák ákosgfk hungáriavásárlóerőfogyasztáskereskedelemvisegrádimagyarországfelzárkózásfizetés

A lakosság által elméletileg elkölthető jövedelem mértéke országonként és régiónként egyaránt jelentős különbségeket mutat. Európa tíz legtehetősebb országa az európai átlag mintegy másfélszeresét költheti el egy évben, míg a leggazdagabb Liechtensteinben ez az arány az európai átlag négy és félszerese. Az idén legszegényebb Ukrajnában az átlagosan elkölthető jövedelem 978 euró, míg Moldovában 1214 euró. Magyarországon 2015-ben a hazai vásárlóerő európai átlagtól való eltérését mutató index kis mértékben – 37,7 százalékról 38,4 százalékra – nőtt. Az egy főre jutó nemzeti vásárlóerő a 2014-es 4949 eurót meghaladva 2015-ben 5239 euró volt. Az országon belüli – a leggazdagabb és a legszegényebb megye közötti – különbség mérséklődött annak köszönhetően, hogy a fővárosi index enyhén csökkent (128,6-ról 127,2-re) és a sereghajtó Szabolcs-Szatmár-Beregé több, mint tavaly (73,2-ről 74,1). Igaz ez a tendencia általánosságban a vásárlóerő szempontjából kettészakadt ország két felére is: a módosabb északnyugati megyék vásárlóerejének országos átlagtól való eltérése mérséklődött, míg a legszegényebb keleti megyék indexe jellemzően nőtt.

forrás: index.hu

forrás: GfK Hungária




Beágyazás

Ezzel az embed kóddal a weboldaladba illesztheted a videót
Embed kód méretezés: px px

RENDEZVÉNY

RENDEZVÉNY RÉSZLETEI

VISSZAHÍVÁS