Extra funkciókért lépj be!

Igencsak belehúzott a Raiffeisen Bank a vállalati hitelezésbe
A Raiffeisen Bank vállalati területi eredményeiről kérdeztük a bank vezérigazgató-helyettesét. Amint azt Kementzey Ferenc elmondta, 2016-ban jelentősen bővült a vállalati hitelportfólió, mely így komoly szerephez jutott abban, hogy a bank 15,7 milliárdos nyereséget érhessen el.
Megjelent: 2017. 03. 29. szerda 10:00

KÖVESS MINKET ITT IS!

Hírlevél
A hét legütősebb videói

Érdekel ?

INFORMÁCIÓT KÉREK
Visszahívunk, amikor Neked alkalmas.
kementzey ferencraiffeisen bankhitelválallati hitelkkvcégberuházásnhppiaci hitelprogrameredménynyereség

​A Raiffeisen Bank magyar leányvállalata 2016 során 15,7 milliárd forintos nyereséget ért el. Elsősorban azért tudott nőni a profit, mert alacsonyabbá váltak a kockázati költségek és a működési kiadások (21%-os költségmegtakarítás). A nemteljesítő hitelek össztömege 40%-kal csökkent. Mindez összességében azt jelenti, hogy a 2015-ös nyereséget meg tudták duplázni.

 

Bár jól teljesített a pénzintézet lakossági és premium banki szegmense is, a Raiffeisen Bank éves eredményeit tekintve azt láthatjuk, hogy a ​vállalati ügyfelek aktivitása, ügyfélszáma és hitelezési volumene is jelentőset ugrott. ​Miközben a vállalati NPL-rátát (non performing loans, tehát nem-teljesítő hitelek mutatója) 10% közelébe csökkentették, az év során a vállalati jól-teljesítő működő hitelek ügyfélállományát 20%-kal növelni tudták. Ezt, mint a bank vezérigazgató-helyettese, Kementzey Ferenc kifejtette, kiegyensúlyozott stratégiával a KKV-kra koncentrálva tudták megvalósítani (a KKV-knak folyósított hitelállomány 13%-kal bővült 2016-ban), összhangban a magyar gazdaságpolitikai elképzelésekkel. Eközben az MNB Piaci Hitel Programban vállalt kötelezettségeket teljesíteni tudták, és a Széchenyi beruházási hitelt is bevezették a palettára. ​A nemzetközi regionális szereplők továbbra is kulcsszereplők maradtak, a bank folyamatosan növeli a piaci részesedését. Ez az üzleti aktivitás az ügyfélszám növekedéséhez vezetett (+3,3%), amelyből legnagyobb ütemben a mikrovállalati ügyfelek száma nőtt (+8,2%).




Beágyazás

Ezzel az embed kóddal a weboldaladba illesztheted a videót
Embed kód méretezés: px px

RENDEZVÉNY

RENDEZVÉNY RÉSZLETEI

VISSZAHÍVÁS