Extra funkciókért lépj be!

Az oktatási rendszer újratermeli a társadalmi egyenlőtlenségeket
A tőkéről automatikusan gazdasági természetű dolgokra asszociálunk, ám Bourdieu elmélete szerint nem csak ilyen értelmű tőke létezik. Ez a felismerés azért is fontos, mert így olyan cselekvések is megragadhatóvá válnak, amelyek gazdaságilag irracionálisnak tűnhetnek.
Megjelent: 2017. 05. 23. kedd 15:41

KÖVESS MINKET ITT IS!

Hírlevél
A hét legütősebb videói

Érdekel ?

INFORMÁCIÓT KÉREK
Visszahívunk, amikor Neked alkalmas.
fáber ágostontársadalombourdieuiskolaoktatás

A bourdieu-i társadalom elméletnek egy központi tétele, hogy minden tudomány a rejtett dolgok tudománya. Ez azt jelenti, hogy a társadalomtudós, elszakadva a spontán tudástól, speciális eszközökkel, speciális fogalomkészletekkel, empirikus vizsgálatokkal egy olyan fajta valóságot próbál feltárni, ami a laikusok számára közvetlenül nem látható, nem hozzáférhető.

A tőke elmélet esetében ez azt jelenti, Bourdieu a gazdasági tőke közgazdasági értelmezésétől elszakadva, de azt kiegészítve újabb tőkeformákat állapít meg. Ha a társadalmat csak gazdasági tőke szempontjából vennénk szemügyre, akkor olyanfajta társadalmi rétegződést kapnánk, amelyben a vagyon és a jövedelem az, ami meghatározza egy ember pozícióját. A bourdieu-i elmélet ennél komplexebb megoldásra törekszik.




Beágyazás

Ezzel az embed kóddal a weboldaladba illesztheted a videót
Embed kód méretezés: px px

RENDEZVÉNY

RENDEZVÉNY RÉSZLETEI

VISSZAHÍVÁS