SELECT v.*, v.category_id, IF(s.title is null, c.title, s.title) as category, desc_short , c.title as mainCategory, UNIX_TIMESTAMP(showtime) as rawshowtime, tps.id as topic_id , tps.image as topic_image, tps.title as topic_title, tps.text as topic_text FROM video v LEFT JOIN topics tps ON (v.topic_id = tps.id) JOIN category as c ON (c.id=category_id) LEFT JOIN category as s ON (s.id=subcategory_id) WHERE v.url = :url AND status_id=1 AND showtime<=NOW() ORDER BY showtime DESC
A mesterséges intelligencia már a marketing szektorban is - (videó)

Extra funkciókért lépj be!

A mesterséges intelligencia már a marketing szektorban is jelen van
A digitalizáció a marketing szakmát sem kerüli el. Mára már ez az ágazat is elképzelhetetlen automatizálás nélkül, ám itt is vannak még kihívások, és van lehetőség az újításra is. Merklik Lászlót, az Emarsys Technologies Kft. termékfejlesztési igazgatóját kérdeztük a témában.
Megjelent: 2016. 12. 09. péntek 11:00

KÖVESS MINKET ITT IS!

Hírlevél
A hét legütősebb videói

Érdekel ?

INFORMÁCIÓT KÉREK
Visszahívunk, amikor Neked alkalmas.
merklik lászlóemarsysmesterséges intelligenciainformatikaitértékesítésmarketingbigdatadigitalizációszoftver

A mostanra 120 fős, növekedésben levő szoftvercéget 2010-ben alapították, 4 fővel indultak el. A cég egyik legfontosabb munkamódszere a "Continous Delivery", azaz a friss kódokat egy rendszeren keresztül nagyon gyorsan az ügyfél elé tárják, hogy minél agilisebb legyen a szoftverfejlesztés folyamata. 2015-ben a cégbe egy amerikai befektető (Vector Capital) 33 millió dollárt fektetett be, így az Emarsys része lett egy komoly technológiai portfóliónak. 2016 során a cég marketing termékébe fektettek be, amelyről a menedzsment úgy véli, hogy a jövő technológia eszköze - fejtette ki a cég első sajtótájékoztatóján az Emarsys egyik alapítója, Monostori Krisztián.

A túl sok információ rengeteg kommunikációs csatornán áramlik a felhasználók irányába. Ezt a marketingesek számára túl nehéz, és időigényes követni, elemezni és ezek alapján a cégek szolgálatába állítani. Ezen a ponton jön a képbe a mesterséges intelligencia (AI - Artficial Intelligence) - véli a cég szoftverfejlesztési vezetője, Merklik László. Az AI Marketing (AIM) lényege a személyre szabott információkkal történő munka.

Az Emarsysnél egy kedvezmény ajánló rendszert fejlesztettek, amely úgy működik, hogy a rendszer a vásárlókról információkat összegez, így pl. az egyes felhasználók vásárlási krónikáját és kommunikációs viselkedését veti egybe. Ez alapján egész pontosan meg lehet mondani egy vásárlóról, hogy mekkora eséllyel, hajlandósággal fog a következő időszakban vásárolni, milyen elköteleződése, affinitása lehet. Az adatok gyűjtése úgy történik, hogy több adatforrást egyesítenek: közösségi média, webes tevékenység, email aktivitás, az ügyfél honlapján keletkező adatok - ezeket összegzi a felhőben a rendszer. (az email-elérhetőségeket az Emarsys nem "bányássza", kizárólag az ügyfeleik tulajdonában álló személyes adatokkal dolgoznak) Ezen tapasztalatok alapján lehet aztán a kedvezményeket személyre szabni, és például a lehetségesen nagyobb tételben vásárlónak nagyobb kedvezményt biztosítani. Ehhez hasonlóan működik a termékajánló fejlesztésük, vagy az a modul, ami a megfelelő időben küldi ki az ügyfélnek az értesítő levelet (így nagyobb eséllyel fogja az ügyfél megnyitni).

A cég nem feltétlenül szerződik minden ügyféllel, a német - egyébként meglehetősen szigorú - email-kommunikációs szabályozást  igyekszik honosítani, így könnyedén előáll az a helyzet, hogy spam-elni kívánó cégekkel nem köt együttműködést. Ugyanakkor a személyre szabottság az egyfajta garancia arra, hogy "jó" ajánlatok mennek majd ki a vásárlók felé, amelynek megnyitásában ők is érdekeltek lesznek - hívják fel a figyelmet a cég vezetői újságírói kérdésre válaszolva. Az adatvédelem egyébként nagyon szigorú (szintén német modell), a szolgáltatók nem tudnak közvetlenül személyes profilokat vizsgálni.

Otti Levente, az Emarsys adattudósa, aki egyúttal a HR kiválasztási folyamatokat vezeti azt mondja, hogy felismerték azt, hogy a cég értéke nem a részvényekben és a kódokban van, hanem az emberekben. Meg kell találni a munkatársak motivációját, és ezzel lehet elkötelezetté tenni a jó fejlesztőket a vállalat irányába. Idén kb. 35 új kollégát vett fel az Emarsys, jövőre is havi 4-5 kollégával szeretne a vállalat bővülni.




Beágyazás

Ezzel az embed kóddal a weboldaladba illesztheted a videót
Embed kód méretezés: px px

RENDEZVÉNY

RENDEZVÉNY RÉSZLETEI

VISSZAHÍVÁS