SELECT v.*, v.category_id, IF(s.title is null, c.title, s.title) as category, desc_short , c.title as mainCategory, UNIX_TIMESTAMP(showtime) as rawshowtime, tps.id as topic_id , tps.image as topic_image, tps.title as topic_title, tps.text as topic_text FROM video v LEFT JOIN topics tps ON (v.topic_id = tps.id) JOIN category as c ON (c.id=category_id) LEFT JOIN category as s ON (s.id=subcategory_id) WHERE v.url = :url AND status_id=1 AND showtime<=NOW() ORDER BY showtime DESC
Hisznek a befektetők a Snapchat növekedési sztorijában - (videó)

Extra funkciókért lépj be!

Hisznek a befektetők a Snapchat növekedési sztorijában
A kitűzött részvényenkénti 14 és 16 dollár közötti ársávnál magasabban, 17 dolláron keltek el a Snap részvényei tegnap. A hírek szerint akár 19 dollárért is túladhatott volna rajtuk a vállalat, mondta el Kiss Nicholas, az ERSTE Befektetési Zrt. részvényelemzője.
Megjelent: 2017. 03. 02. csütörtök 15:12

KÖVESS MINKET ITT IS!

Hírlevél
A hét legütősebb videói

Érdekel ?

INFORMÁCIÓT KÉREK
Visszahívunk, amikor Neked alkalmas.
kiss nicholaserste befektetési zrtsnapsnapchatipoközösségi médiarészvény

A Snap 2011-ben alakult és fő profilja egy kizárólag mobilkészülékeken elérhető kép-, illetve videómegosztó alkalmazás, a Snapchat, ahol a feltöltött anyagok bizonyos idő elteltével eltűnnek. Emellett okosszemüvegek fejlesztésével is foglalkozik a cég, azonban ez az üzlet a cég bevételeinek szempontjából egyelőre elhanyagolható.
A Snapchat alkalmazás népszerűsége egyértelműen a fiatal korosztály körében a legnagyobb (Y generáció), így ez a felület egyedülálló módot nyújt ennek a rétegnek a reklámokkal való elérésére. Ráadásul ennek a korosztálynak az elkötelezettsége az alkalmazás iránt relatíve magas, így jobban megfoghatók a különféle hirdetésekkel. Ez az előny egyben az alkalmazás nagy hátránya is, ugyanis a hirdetők jórészt csak ezt a réteget tudják megszólítani rajtuk keresztül.

Relatív értékeltség

A Snap a Facebook-hoz, a Twitter-hez vagy a Google-höz hasonlóan reklámbevételekből szerzi árbevételének túlnyomó részét. 2016-ban 405 millió dolláros árbevételt ért el a cég, míg 2015-ben ez csupán 59 millió dollár volt, így növekedési fázisának egy korai szakaszában van a cég. Azt láthatjuk, hogy a sztori mögött már a számok is kezdik alátámasztani az üzlet sikerességét, amiről a 2016-ban megugró bevétel tanúskodik. A Facebook tőzsdére lépését megelőző évben 88%-os, a Google 233%-os, a Twitter pedig 200%-os éves árbevétel növekedést mutatott, míg ugyanez a Snap esetében 586%. A Facebook tőzsdére lépésekor a befektetők a megelőző év árbevételének 22-szeresét, a Google-nél 16-szorosát, míg a Twitter-nél 57 szeresét fizették, ez a Snap esetében 49-szeres érték körül lehet. Ez alapján semmiképpen sem tűnik olcsónak a Snap (mint például a Google anno), de a Twitter-nél azért jóval vonzóbb.

Ha azt nézzük, hogy jelenleg a Twitter piaci kapitalizációja 11,5 milliárd dollár, miközben az árbevétele 2,5 milliárd dollárnál megragadt és évről évre veszteségeket halmoz fel, valamint azt, hogy a Microsoft nemrég 26 milliárd dollárért vette meg a LinkedIn-t, miközben ott sem sikerült áttörést elérni 10 év alatt, a Snap 20 milliárd dollár körüli értéke nem is biztos, hogy annyira rossznak számít. A Snap-nél még él a növekedési sztori, 2017-re 1 milliárd dollár körüli, 2018-ra 2 milliárd dollár körüli bevételt várnak az elemzők a cégtől. A kérdés természetesen az, hogy hogyan sikerül eközben kordában tartani a költségeket.

Árbevétel

Amennyiben a Snap bevételeinek növekedési ütemét nézzük azt láthatjuk, hogy míg az árbevétel egy év alatt közel meghétszereződött, addig a Snapchat alkalmazás aktív felhasználóinak száma csupán 50%-kal növekedett. Ez azt mutatja, hogy a felhasználószám komolyabb felfutása nélkül is képes volt nagyot növekedni a cég, ami kiemelten fontos ebben a szegmensben, mivel a Twitter és a LinkedIn esetében is az volt megfigyelhető, hogy nem tudják bevételekké konvertálni a felhasználók számának növekedését.

A Snap reklámbevételeinek több mint 95%-a Észak-Amerikából származik, itt átlagosan 2,15 dollár bevételt értek el egy aktív felhasználóra vetítve az utolsó negyedévben, ami még messze elmarad a Facebook 19,81 dolláros értékétől. Noha szinte a teljes árbevétel a tengerentúlról jön, a felhasználók csupán 43%-a észak-amerikai, 33%-a európai, míg 25%-a a világ többi részéről származik. Európában a negyedik negyedévben 0,28 dollár volt az egy aktív felhasználóra jutó átlagos árbevétel, míg a Facebook-nál ez 5,86 dollárt tett ki, így itt is még bőven van tere a bevételek növekedésének.

Költségek

A vállalat - a Facebook-kal ellentétben - kiszervezi más cégeknek a terjeszkedéshez szükséges szerverkapacitások kiépítését, így ezek már az operatív eredményben is lecsapódnak. Cserébe viszont tőkeberuházásokra kevesebbet költ a cég. Az biztos jelenleg, hogy a Google-nek a következő 5 évben 2 milliárd dollárt fizetnek felhőalapú szolgáltatásokért, az Amazon Web Services-nek 1 milliárdot és másoknak nagyjából fél milliárdot. Ez átlagosan éves 700 millió dolláros kiadást jelent a következő 5 évre, így érthető, hogy nagy szüksége van most a vállalatnak az elsődleges részvénykibocsátásra, amelynek keretében kicsivel több, mint 2 milliárd dollárnyi forrást szeretne bevonni.

A Snap a növekedési fázisuk egy korai fázisában ment tőzsdére.




Beágyazás

Ezzel az embed kóddal a weboldaladba illesztheted a videót
Embed kód méretezés: px px

RENDEZVÉNY

RENDEZVÉNY RÉSZLETEI

VISSZAHÍVÁS