SELECT v.*, v.category_id, IF(s.title is null, c.title, s.title) as category, desc_short , c.title as mainCategory, UNIX_TIMESTAMP(showtime) as rawshowtime, tps.id as topic_id , tps.image as topic_image, tps.title as topic_title, tps.text as topic_text FROM video v LEFT JOIN topics tps ON (v.topic_id = tps.id) JOIN category as c ON (c.id=category_id) LEFT JOIN category as s ON (s.id=subcategory_id) WHERE v.url = :url AND status_id=1 AND showtime<=NOW() ORDER BY showtime DESC
Az elektromos autók törik az utat a műanyag ipar előtt i - (videó)

Extra funkciókért lépj be!

Az elektromos autók törik az utat a műanyag ipar előtt is
Jelentős bővülés előtt állhat a műanyag ipar. Egyre több lesz az utakon az elektromos autó, a súlyuk csökkentése elemi kérdés. A polikarbonát és poliuretán hab aránya hatszorozódhat! A Covestro nagyot mehet hosszú távon - véli Kovács Bálint, az Equilor Befektetési Zrt. elemzője.
Megjelent: 2017. 01. 24. kedd 09:13

SZAKÉRTŐ

Érdekel ?

INFORMÁCIÓT KÉREK
Visszahívunk, amikor Neked alkalmas.
Kovács Bálintequilorcovestroműanyagiparautóelektromos autótermelés

Piaci átrendeződés figyelhető meg: az elektromos autók (EV) gyártása ma már nem privilégium, hanem egyfajta elvárás. Mindezt a szabályozói oldalon elősegítette a dízelbotrány 2015. szeptemberi kirobbanása, az azt követő szankciók, valamint a párizsi klímaegyezmény hatályba lépése, melyek újra rávilágítottak a károsanyag-kibocsátás visszaszorításának fontosságára. Ehhez társulnak a tagállamonként eltérő, de egyre nagyobb méretű kedvezmények az elektromos autók vásárlásánál. Másfelől a gyártók költséghaszon mátrixában (egyelőre) jobb alternatíva nem található a zéró emissziós modellek előállítására. Az EV-k térnyerése megkérdőjelezhetetlen, az iparági boomból elsősorban a beszállítók profitálhatnak, hiszen a termékek iránti kereslet exponenciálisan nő, a K+F költségek megoszthatóak a gyártókkal, az alapanyagok ára pedig még relatíve alacsony. Felülteljesítők lehetnek a műanyaggyártók, a félvezető gyártók, önvezető technológiai fejlesztők és akkumulátor gyártók. Kiemelt részvény a Covestro.

 

A szigorodó emissziós normákkal egyre több, nem fémalapú anyag felhasználása válik szükségessé az autógyártásnál. Erre elsősorban súlycsökkentés miatt van szükség, amely azonos teljesítményű motorok mellett javítja az autók menetdinamikáját, a belsőégésű motorokkal szerelt járművek esetén pedig károsanyag-csökkentés érhető el vele a motor leszabályozása nélkül. Az elektromos járművek esetén is fontos a tömegcsökkentés, hiszen ez szintén javítja az autó hatótávját. Az alacsonyabb tömeg mellett a versenyképesebb ár is a műanyagok mellett szól. A német BASF számításai szerint jelenleg egy átlagos, 1,4 tonnás személyautó súlyának kb. 20%-át adják a műanyag elemek, melyek aránya 2020-ra 25%-ra, 2030-ra pedig 30%-ra emelkedhet (lásd alábbi ábra). A tömegcsökkentés ezzel párhuzamosan jelentős lehet: 30%-os részarány mellett a példaként emlegetett 1,4 tonnás autó súlya több mint 200 kilogrammal mérséklődne.

 

Az EV járművek előretörésével is emelkedhet a műanyagok aránya. A Covestro számítása szerint jelenleg a példában emlegetett személyautó súlyából mindössze 4 kilogrammot tesz ki a polikarbonát és poliuretán hab, amely egy hasonlóan nehéz elektromos autó esetében a hatszorosára (!), azaz 24 kilogrammra nőhet. Ez úgy lehetséges, hogy az akkumulátorok tokjaiban, illetve az elektromos konnektorokban is megtalálhatóak ezek az anyagok, továbbá az akkumulátorpakk leszigeteléséhez jóval több ilyen típusú habra van szükség. Mindez magába foglalja a műanyagtermékek iránti hatványozott keresletet.




Beágyazás

Ezzel az embed kóddal a weboldaladba illesztheted a videót
Embed kód méretezés: px px

RENDEZVÉNY

RENDEZVÉNY RÉSZLETEI

VISSZAHÍVÁS