Extra funkciókért lépj be!

Ambíciózus tervek a Tesla-nál, elegendő ez a részvényeseknek?
A Tesla legújabb gyorsjelentésében több, mint kétszeresére emelkedő bevételről olvashattunk, miközben az autóértékesítések is új csúcsra emelkedtek. Elon Musk ambiciózus tervei töretlenek - tette hozzá Kovács Bálint az Equilor Befektetési Zrt. elemzője.
Megjelent: 2017. 05. 05. péntek 09:00

SZAKÉRTŐ

Érdekel ?

INFORMÁCIÓT KÉREK
Visszahívunk, amikor Neked alkalmas.
Kovács Bálintequilorelon muskteslarészvénygyorsjelentés

A Tesla negyedéves jelentése sok esetben dilemmát okoz, hiszen a részvényárfolyam mozgása jól láthatóan nem követi a fundamentumokat, így a negyedéves jelentésre adott befektetői válasz sem mindig egyértelmű. A Tesla részvényeit a cégbe, és személyesen Elon Muskba vetett bizalom vezérli, miközben az eredmények finoman szólva sem mutatnak javuló trendet.

 

A legutóbbi jelentésnél pozitívumként lehet említeni, hogy a bevétel eddig soha nem látott szintre emelkedett. Ezt egyfelől a szintén rekordszintre érő autóértékesítések, valamint a SolarCity teljes integrálása is segítette, hiszen ez volt az első teljes negyedév, amibe már a SolarCity eredményei is beleszámítottak. A bevétel alakulása abban az értelemben is kedvező, mivel ezt a negyedévet nem támogatta úgynevezett ZEV kreditek értékesítése, miközben egy évvel korábban még 56 millió dollárt hozott ez az üzlet. Ez röviden annyit jelent, hogy más autógyártóknak a Tesla ebben a negyedévben nem adott el emissziós kreditet, hogy az adott gyártó megfeleljen az állami környezetvédelmi normáknak.

 

Az már a februári, éves jelentésben is világossá vált, hogy a Tesla forrásbevonás nélkül nem tudja fedezni az idei évre tervezett beruházásait, többek között a Model 3 fejlesztését sem. Itt érdemes megemlíteni, hogy a Model 3 a tavalyi bemutatón még csak kb. 85%-os formában állt, a végső fejlesztések ebben a pillanatban is zajlanak. A tőkebevonás kötvény-és részvényértékesítés keretében meg is valósult a negyedévben, a beérkező 1,2 milliárd dollárból rögtön 550 millió dollár ment el a Model 3 gyártási előkészületeire és az autó fejlesztéseire is. A maradékkal a Tesla eddig soha nem látott szintre, 4 milliárd dollárra duzzasztotta a készpénzállományát, ami ugyan dicséretes, de ezzel szemben az adóssága majdnem 19 milliárd dollárra rúg. Összehasonlításképpen, ebből a pénzből a beszállítókat és a vevői előleget ki tudná fizetni, de például a kötvényeseket már nem.

 

Visszatérve a fejlesztésekre, a kutatási, fejlesztési, valamint az értékesítési és marketingköltségek is duplázódtak, nem csak a bevétel, továbbá a SolarCity integrálása ebben az esetben jelentős pénzügyi kiadásokkal is járt. Végül ebben a negyedévben sem sikerült nyereséget elérni, sőt a veszteség 17%-kal emelkedett.

 

Végső soron mi maradt a részvényeseknek? Ígéret arra, hogy a Model 3 gyártása már júliusban beindul, mellyel a Tesla jelentős bővülést tud elérni a 7 év után lassuló amerikai autópiacon. 2018-ra továbbra is évi félmillió autó legyártását tervezik, amely 2020-ra már 1 millió darabra emelkedhet. Emellett elindulhat a napelemek gyártása a Gigafactory 2-ben, ami korábban az önálló SolarCity gyára volt, és végül óvatos várakozás arra, hogy a beruházások költsége nem haladja meg a korábban kommunikáltat. Ha pedig mégsem így lesz, nem kell aggódni, a Teslának eddig se, és egyelőre a jövőben sem fog gondot okozni az újabb forrásbevonás a piacról.

 

Az Equilor Befektetési Zrt. véleményéről a videóban tájékozódhat.




Beágyazás

Ezzel az embed kóddal a weboldaladba illesztheted a videót
Embed kód méretezés: px px

RENDEZVÉNY

RENDEZVÉNY RÉSZLETEI

VISSZAHÍVÁS