SELECT v.*, v.category_id, IF(s.title is null, c.title, s.title) as category, desc_short , c.title as mainCategory, UNIX_TIMESTAMP(showtime) as rawshowtime, tps.id as topic_id , tps.image as topic_image, tps.title as topic_title, tps.text as topic_text FROM video v LEFT JOIN topics tps ON (v.topic_id = tps.id) JOIN category as c ON (c.id=category_id) LEFT JOIN category as s ON (s.id=subcategory_id) WHERE v.url = :url AND status_id=1 AND showtime<=NOW() ORDER BY showtime DESC
EY: a magyar cégvezetők több mint fele tud korrupciós es - (videó)

Extra funkciókért lépj be!

EY: a magyar cégvezetők több mint fele tud korrupciós esetről
Jelentőset ugrott egy év alatt azon cégvezetői nyilatkozók aránya, akik korrupciót észleltek: 29%-ról 54%-ra nőtt az ekképpen nyilatkozók aránya. Persze önmagáról mindenki szebb képet fest egy ilyen felmérésben, mint az országos átlagról. Az EY kutatása a korrupciót vizsgálta.
Megjelent: 2016. 10. 07. péntek 10:10

KÖVESS MINKET ITT IS!

Hírlevél
A hét legütősebb videói

Érdekel ?

INFORMÁCIÓT KÉREK
Visszahívunk, amikor Neked alkalmas.
fábián líviaeykorrupcióvállalatvisszaéléskutatáskockázatmegvesztegetés

A korrupció megítélése Magyarországon

Alapvetően nincs változás a korrupció megítélésében: amíg a vállalatvezetők Magyarországról nyilatkoznak, addig mindig egy jóval negatívabb képet festenek, de amint a vállalat körére visszalépünk, sokkal pozitívabb képet látnak saját magukról. Ez egy évek óta visszatérő trend. A vállalatvezetők 54%-a tud példát mondani arra, hogy korrumpálni próbálták volna, 2015-ben ez az arány tavaly még 29% volt és 34% tavaly előtt. A kutatás érdekes és jelentős megállapítása, hogy a megkérdezett cégvezetők 94%-a úgy nyilatkozik, hogy nem volt etikai vétségük az elmúlt 5 évben. A vállalatvezetők 12-18%-a viszont határozottan mondja, hogy a mérlegelne vagy elfogadna egy korrupciós ajánlatot.

 

A nyilatkozók a raktáros/árukiadó munkakörhöz társították a legnagyobb korrupciós kockázatot (24%), második helyen a beszerzők (22%), harmadik helyen az értékesítők (21%) állnak. A kutatás készítői szerint a beszerzés az egyik legkorruptabb terület, ahol ha a folyamat nincs rendben, akkor több módon is kifolyhat a vállalat pénze. A válaszok alapján a vállalatok 40%-ának még egy beszerzési szabályzata sincs, a cégek 45%-a nem egyáltalán pályáztat. Aki pályáztat, ezek 70%-ánál egyszemélyes döntés történik: vagy a beszerzési vezető, vagy a vezérigazgató dönt, miközben a "négy szem elv" sokkal nagyobb biztonságot és felelősebb döntési helyzetet eredményezne. A kockázatfelmérés nem kötelezettség, de a cég saját, jól felfogott érdeke volna ezzel foglalkozni.

 

Adatbiztonság, információbiztonság

Az etikai kódexeknél a felmerülő sláger téma (vagyis hogy mi szerepel az etikai kódexben), a bizalmas információk védelméről rendelkezés (94%) , és szintén fontos az elektronikus adatok kezelése (87%). A cégvezetők vélhetően nincsenek tisztában a valódi kockázatokkal, ugyanis a legkockázatosabb veszélyforrások listáján (behatolás, kilépő dolgozó adatlopása, szivárogtatás, adatátadás harmadik félnek, adathamisítás, saját célú adatfelhasználás, adattörlés) a megadott válaszok szinte egyenletesen oszlanak el.

 

Ugyanakkor a vállalatvezetők meglehetősen optimistának tűnnek, hiszen a megkérdezettek 61%-a úgy gondolja, hogy egy kilépő kolléga soha nem visz el magával a cég adatvagyonából (template-k, ügyféllisták, kritikus adatbázisok, stb.). A bizalom kérdése itt is felmerül, és hogy vajon mennyire megalapozott ez a bizalom, vagy ad hoc módon válaszoltak és nincsenek tisztában azzal, hogy mik a valódi folyamatok. A cégek vélhetően nincsenek tisztában azzal, hogy milyen folyamatok történnek a vállalaton belül. A kisebb vállalatoknál majdnem kétszer nagyobb arányban tartanak az adatlopástól, mint nagyvállalatoknál, ami érthető, hiszen egy ilyen veszélyforrás akár az egész kisvállalat működését bedöntheti. Ezzel együtt éppen azoknál a kisebb vállalatoknál foglalkoznak kevésbé a kockázatkezeléssel, ahol egy ilyen eset alapvetően veszélyeztetheti a cég működését.

 

Módszertan

300 céget szoktak megkérdezni azonos mintán. Mivel a téma szenzitív, személyes kérdezéssel, évek óta azonos módon teszik. A mostani adatfelvétel során az a látványos újdonság volt, hogy a korábbiakhoz képest a válaszadói hajlandóság romlott. Korábban a megkeresettek 60-70%-a válaszolt, mostanra ez 30%-ra esett, így most sokkal több céget kellett megkérdezniük. Ennek konjunkturális, de politikai okai is lehetnek.




Beágyazás

Ezzel az embed kóddal a weboldaladba illesztheted a videót
Embed kód méretezés: px px

RENDEZVÉNY

RENDEZVÉNY RÉSZLETEI

VISSZAHÍVÁS