Extra funkciókért lépj be!

Maradt még bőven fejlesztési potenciál az üzleti utazások szervezésében
Bár a hazai vállalkozások is spórolni szeretnének az üzleti utakon, kevesebben használnak internetes foglalási oldalakat, de szívesen működ(né)nek együtt utazási irodákkal. A döntéshozók 40%-a változtatni kíván céges utazásai menedzselésén – derült ki az Amadeus kutatásából.
Megjelent: 2017. 05. 12. péntek 08:30

KÖVESS MINKET ITT IS!

Hírlevél
A hét legütősebb videói

Érdekel ?

INFORMÁCIÓT KÉREK
Visszahívunk, amikor Neked alkalmas.
szula márkamadeusturizmusutazásüzleti útszervezésmenedzsmentinformatikaköltséghatékonyságtervezésúticélkülföldkiküldetés

A céges utaztatás igencsak összetett folyamat, hiszen nem csupán a rendelkezésre álló idővel és büdzsével kell megfontoltan gazdálkodni, hanem a külföldi tárgyalások, konferenciák, incentive utak, kiállítások során az utazók hatékony munkavégzését is biztosítani kell. Szerencsére ezen igények kielégítésére számos szolgáltató kínál megoldásokat, de nem biztos, hogy az utazások szervezésével megbízott kollega át is látja a kínálatot.

 

A döntéshozók 40%-a változtatni kíván céges utazásai menedzselésén – leginkább a formalitások csökkentésével, felhasználóbarátabb megoldásokkal. Szerencsére a költségvetési megszorítások ritkán érintik ezen utakat, ha mégis, akkor sem az egyes utazásokra eső kiadások csökkentése, hanem sokkal inkább a távollétek számának mérséklése a jellemző.

 

A magyar vállalkozások több mint fele hajlandó új megoldásokat alkalmazni üzleti útjai szervezéséhez, és több mint 70%-uk mindezt legszívesebben utazási irodára bízná, amennyiben átláthatóbb ajánlatokat, cégre szabott megoldásokat kapnak. Az átgondolt üzleti utazási politika pedig kifizetődő: a céges irányelvek bevezetése, az informatikai megoldások használata komoly hatékonyság- és elégedettség-növelő tényező.

 

A kutatás főbb megállapításai számokban:

  • A hazai vállalkozások kétharmada már alkalmaz üzleti utakra vonatkozó irányelveket. A vállalkozások kevéssel több mint egyharmada nem alkalmaz ilyet. Ebből a szempontból a magyarországi gyakorlat nem különbözik lényegesen a többi vizsgált közép- és kelet-európai országétól.
  • A magyarországi cégek körében a legkedveltebb fizetési mód az átutalás (69%). Másik gyakorta alkalmazott megoldás a vállalati hitelkártya (43%). Magyarországon a vállalkozások egyötöde az előre fizetést választja (21%) vagy él az utazási irodák által intézett fizetés lehetőségével (19%). Ez utóbbi fizetési mód Magyarországon népszerűbb, mint más közép- és kelet-európai országokban. Ugyanakkor a magyar cégek ritkábban használnak magánjellegű készpénzt ilyen kifizetésekre.

  • Hazánkban a vállalkozások több mint fele (52%) alkalmaz informatikai megoldásokat az üzleti utak szervezéséhez és elszámolásához. Ez a gyakorlat elterjedtebb Magyarországon, mint más közép- és kelet-európai országokban.
  • Minden ötödik magyarországi cég megtakarításokat tervez az üzleti utak vonatkozásában. Tízből hét magyar cég képviselője nyilatkozik úgy, hogy ilyen tervük nincs.
  • Magyarországon a cégek többsége (60%) nem számít arra, hogy az üzleti utak szervezésének jelenlegi módja megváltozhat. Azonban az ilyen jellegű változások a vállalkozások kétötöde számára kívánatosak lennének.
  • A magyarországi vállalatok 71%-a, és átlagosan a vizsgált közép- és kelet-európai országok vállalkozásainak több mint fele hajlandó lenne együttműködni egy külső, üzleti utazások szervezésére szakosodott szolgáltatóval, ha ez kézzelfogható előnyökkel járna számukra.

 

forrás: Amadeus




Beágyazás

Ezzel az embed kóddal a weboldaladba illesztheted a videót
Embed kód méretezés: px px

RENDEZVÉNY

RENDEZVÉNY RÉSZLETEI

VISSZAHÍVÁS