SELECT v.*, v.category_id, IF(s.title is null, c.title, s.title) as category, desc_short , c.title as mainCategory, UNIX_TIMESTAMP(showtime) as rawshowtime, tps.id as topic_id , tps.image as topic_image, tps.title as topic_title, tps.text as topic_text FROM video v LEFT JOIN topics tps ON (v.topic_id = tps.id) JOIN category as c ON (c.id=category_id) LEFT JOIN category as s ON (s.id=subcategory_id) WHERE v.url = :url AND status_id=1 AND showtime<=NOW() ORDER BY showtime DESC
Átalakulóban vannak a vállalati bankválasztási szokáso - (videó)

Extra funkciókért lépj be!

Átalakulóban vannak a vállalati bankválasztási szokások
Bár még alacsony az egy cégre jutó bankkapcsolatok száma, ettől még állóvízről nem beszélhetünk: a bankok piaci részesedése néhány év tekintetében is látványosan változik. Az viszont még kevéssé jellemző itthon, hogy különböző szolgáltatásokat különböző bankoknál vegyenek igénybe
Megjelent: 2017. 07. 24. hétfő 09:00

SZAKÉRTŐ

Érdekel ?

INFORMÁCIÓT KÉREK
Visszahívunk, amikor Neked alkalmas.
Pertics Richárdoptenvállalatcégbankvállalati pénzügyek

A hazai pénzintézetek folyamatosan ostromolják ajánlataikkal a hazai vállalkozásokat, melynek eredménye meg is látszik a bankváltásokban. Érdekes módon azonban a magyar cégekre még mindig kevéssé jellemző, hogy különböző szolgáltatásokat különböző bankoknál vegyenek igénybe. Az egy cégre jutó bankkapcsolatok száma csupán 1.15 a teljes hazai cégbázis tekintetében, azaz a cégek döntő többségének csak egy pénzintézettel van állandó kapcsolata. A nagyvállalatok körében már valamelyest más a helyzet, de még az 1 Mrd Ft éves árbevételt meghaladó szegmensben sem éri el az átlagos bankkapcsolatok száma a 2-t.

 

Ráadásul a bankkapcsolatok száma még csökkent is az elmúlt 5 év tekintetében, de az elmúlt 1 évben már állandósulni látszik mindegyik szegmensben. A bankkapcsolatok számának alakulása alapvetően két ellentétes hatásnak az eredménye. Egyrészről a különböző termékek kondíciói jelentős eltéréseket mutatnak pénzintézetenként, amelynek hatására a vállalkozásoknak érdemes bizonyos szolgáltatásokat különböző bankoknál igénybe venni, és ez növeli a bankkapcsolatok számát. Másrészről azonban a pénzintézetek igyekeznek minél több szállal magukhoz kötni ügyfeleiket, és ehhez megfelelő csomagokat kidolgozni, és az ilyen irányú tevékenység csökkenti a bankkapcsolatok számát. Úgy tűnik, a két folyamat egyensúlyban volt az elmúlt 1 évben és ezért nem változott összességében az egy cégre jutó bankkapcsolatok száma.

 

A felszín alatt azonban igenis komoly átrendeződések zajlanak. A piaci versenyben folyamatosan nyílnak és zárulnak a bankszámlák, melynek következtében a bankkapcsolatok pénzintézetek közötti eloszlása is változik. A teljes cégbázis bankszámlabirtoklásait vizsgálva az OTP, a Raiffeisen és a K&H jó éveket tudhat maga mögött, míg nagyot csökkent a vállalati bankkapcsolatok száma a takarékszövetkezeteknél. Az 1 milliárd Ft éves árbevétel feletti szegmensben az OTP, az UniCredit és a K&H bankkapcsolatainak aránya növekedett a legjobban.




Beágyazás

Ezzel az embed kóddal a weboldaladba illesztheted a videót
Embed kód méretezés: px px

RENDEZVÉNY

RENDEZVÉNY RÉSZLETEI

VISSZAHÍVÁS